Formare continua

Category: Latest Written by Colegiul Eliade Hits: 1441

 Responsabilul unității noastre de învățământ cu formarea continuă este doamna prof. ROȘU ADELA

 

    

 „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED”

CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice: Institutul de Științe ale Educației, 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și 3 Inspectorate școlare.

Programul de formare se desfășoară pe parcursul a 120 de ore, în sistem blended-learning (60 de ore față în față și 60 de ore online, prin intermediul unei platforme e-learning).

Programul de formare continuă acreditat urmărește, printre altele:

  • înțelegerea în profunzime a elementelor de noutate și inovație aduse de noile programe școlare și integrarea acestor schimbări în sala de clasă;
  • încurajarea utilizării la clasă a unor noi metode și strategii didactice care să ofere contexte autentice de dezvoltare a competențelor elevilor;
  • dobândirea abilității de utilizator și dezvoltator de resurse educaționale deschise și, totodată, dobândirea posibilității de a le adapta, în funcție de contextul educațional;
  • identificarea, în activitatea didactică, a adaptărilor curriculare care să sprijine fiecare elev să-și atingă potențialul.

Ciprian Fartușnic, Coordonator partener, Institutul de Științe ale Educației - CRED:

 

·         „Prin intermediul proiectului CRED, dorim să sprijinim cadrele didactice, din învățământul primar și gimnazial în aplicarea noului curriculum național. În esență, programul de formare propune explorarea a două întrebări importante: «Ce presupune o abordare a învățării care urmărește să formeze competențe, nu doar să transmită conținuturi?» și, «Care sunt schimbările promovate de noile programe școlare și ce implicații au acestea pentru activitatea mea didactică? ».

·         Alături de celelalte componente ale proiectului (dezvoltarea unui document de politici privind curriculumul național, elaborarea de ghiduri metodologice și de resurse educaționale deschise pentru învățământul primar și gimnazial, dezvoltarea unei metodologii de evaluare a competențelor cheie), programul de formare contribuie în mod concret la transformarea profilului de formare al absolventului (ce așteptăm de la un absolvent, din perspectiva competențelor sale cheie) dintr-o retorică, într-un reper autentic al activității fiecărui profesor la clasă.”

 https://www.edu.ro/peste-13500-de-cadre-didactice-%C3%AEncep-formarea-%C3%AEn-cadrul-proiectului-%E2%80%9Ecurriculum-relevant-educa%C8%9Bie

 

U.E.Finlanda pune la dispoziția cetățenilor UE un curs online de introducere în Inteligența Artificială. Românii pot accesa cursul gratuit în limba română

https://www.caleaeuropeana.ro/finlanda-pune-la-dispozitia-1tuturor-cetatenilor-ue-un-curs-online-de-introducere-in-inteligenta-artificiala-romanii-pot-accesa-cursul-gratuit-in-limba-romana/

În perioada 2020-2021, Finlanda va oferi cetățenilor europeni acces gratuit la un curs online de succes, Elementele AI (Inteligenței Artificiale). Cursul va fi disponibil în toate limbile oficiale ale UE. Această inițiativă a președinției finlandeze urmărește să răspundă provocărilor pe care le prezintă transformările din câmpul muncii și să consolideze leadershipul digital al UE, potrivit unui comunicat.

Elements of AI este o serie de cursuri online gratuite realizate de Universitatea din Helsinki în parteneriat cu compania finlandeză de tehnologie Reaktor. Acestea sunt concepute pentru a încuraja oamenii să învețe elementele de bază ale inteligenței artificiale, indiferent de vârstă sau educație.

Inițiativa a fost făcută publică la Bruxelles la 10 decembrie 2019, în marja reuniunii pentru ocuparea forței de muncă la care au participat miniștrii de resort din statele membre.

„Pe măsură ce Președinția noastră se încheie, vrem să oferim ceva concret. Este vorba despre una dintre cele mai presante provocări cu care se confruntă Europa și Finlanda astăzi: cum să ne dezvoltăm alfabetizarea digitală ”, a spus ministrul finlandez Timo Harakka.

Cursul online bazat pe cercetare contribuie la o înțelegere critică a AI

Ca generatoare de idei și inovații noi, universitățile joacă un rol esențial în eforturile de a construi viitorul Europei în materie de competențe și educație. Cercetarea și învățământul superior produc nu numai aplicații comerciale, ci și inovații sociale – cum ar fi acest curs de AI – care au potențialul de a aduce beneficii tuturor. Elementele AI sunt rezultatul atât al cercetării susținute cât și al excelenței în predare la Universitatea din Helsinki.

Inteligența artificială și tehnologia în general au un potențial enorm pentru viitorul Europei.

„Prin urmare, este vital ca tot mai mulți indivizi să înțeleagă cum funcționează soluțiile diferite și la ce pot fi utilizate. Suntem foarte încântați că acest curs va fi adoptat pe scară largă în Europa, în multe versiuni lingvistice ”, spune Ville Valtonen, director general la Reaktor Education.

Publicat prima dată în 2018,  seria de cursuri Elements of AI sunt deja disponibile în engleză, finlandeză, suedeză și estonă. Scopul inițial al proiectului a fost ca 1% din finlandezi, echivalând cu aproximativ 55.000 de oameni, să studieze elementele de bază ale AI. Acest obiectiv a fost atins în doar câteva luni, iar astăzi Elements of AI este cel mai popular curs oferit vreodată de Universitatea din Helsinki.

Inițiativa a fost lansată în contextul președinției Finlandei a Consiliului Uniunii Europene. Președinția finlandeză a colaborat cu statele membre pentru a ajunge la o înțelegere comună a condițiilor pentru o creștere durabilă. Finlanda a subliniat importanța dezvoltării viitoare a pieței unice; profitând din plin de cercetare, dezvoltare, inovație și digitalizare; și investiții în competențele cetățenilor europeni.

Costul inițiativei, în valoare totală de 1.679.000 EUR, va fi finanțat din bugetul Ministerului Afacerilor Economice și Ocuparea Forței de Muncă din Finlanda.